Навіщо ми займаємося бізнесом?

06.12.2017

Навіщо ми займаємося бізнесом?

Особисто знайомий з людиною в Німеччині, що маючи солідний капітал, продав свій працюючий бізнес і влаштувався на роботу найманим працівником у логістичну компанію. Звісно, на добре оплачувану посаду, але тим не менше - це робота по найму. Таких випадків багато і у нас. Чому? Тому, що так спокійніше, надійніше. Найманим працівником бути легше, тим більше  - в Україні. Про тебе в тій чи іншій мірі піклуються, платять два рази на місяць аванс і зарплату. Ці платежі ніколи не зменшаться, вони індексуються, підвищуються (якщо власник бізнесу прагне розвитку та мотивації продуктивності). За працівником стоїть вся сила державних органів та судової влади, в чому неодноразово пересвідчувався, займаючись юридичною практикою. Якщо працівник звільниться (чи з ініціативи роботодавця, чи за власним бажанням) – про нього подбає служба зайнятості, виплачуючи допомогу та підшукуючи роботу. В будь-якому випадку – досвідчений, кваліфікований працівник, що прагне заробляти, завжди «в ціні» і роботу з достойною оплатою матиме. В багатьох випадках така оплата може бути навіть більшою  ніж реальний дохід від бізнесу, а можливості самореалізації особистості - не менші.1 (2).jpg

Тому применшувати переваги найманої праці хибно. Будь-яка праця гідна поваги, а не розраховуватись за працю – гріх. Засуджувати треба ледарство, неробство.

То чому ж люди займаються бізнесом? Адже тут все навпаки: стрес, підприємницький ризик, нестабільність. Весь державний апарат  у своєму ставленні негативний  до бізнесу, з усіма витікаючими звідси наслідками. Суспільство також, спостерігаючи випадки корупції у великому бізнесі, цілком природньо поширює негатив і на малий бізнес. Та і як можна чекати іншого відношення при тотальному біднінні та різкому майновому розшаруванні суспільства. А той середній клас ніяк не народжується…

Відповідь –  бізнесом займаються заради свободи.

Започаткування власної справи – це як придбання будинку. Жив собі на квартирі – не було проблем з водою, каналізацією, газопостачанням, «нулями й фазами». Це були проблеми відповідних служб. Маєш будинок – прибирай територію, стриж газони, заготовляй дрова, ремонтуй проводку, піклуйся про насоси й каналізацію. А ще – без авто не обійдешся, а це окрема тема... За гроші, що коштує невеликий власний будинок і його утримання, можна шикарно жити в елітній квартирі без турбот.  Але, для прикладу, тільки у власному будинку ви включите музику на повну, запросите друзів на шашлик коли завгодно. І тут, якраз, для вас важливий не сам шашлик(бо його можна поїсти в ресторані), а процес його приготування. В будинку ви відчуєте зовсім інший рівень свободи й незалежності.

Заняття підприємницькою діяльністю, власним бізнесом дає ту ж свободу, незалежність. Це умовна свобода, бо вона залежна від вищенаведених чинників і не тільки. Але це спосіб самореалізації тих людей, які готові ризикнути. І, як не дивно, - гроші тут не головне. Гроші – це лише показник успіху справи, спосіб її започаткування та розвитку. Гроші  не ціль, а спосіб її досягнення.

Одного разу, спілкувався з досвідченим керівником великої деревообробної компанії, який підтримав моє започаткування деревообробного бізнесу. Сказав, що буде дуже цікаво, це захоплює і «затягує».  Одночасно зазначив: «але грошей мати не будеш». Тільки потім стало зрозуміло зміст цих слів – майже все зароблене треба вкладати у відновлення та розвиток. А для того, щоб бізнес працював, приходиться бути не тільки юристом, економістом, але й вивчати енергетику, механіку і «витягувати» з пам’яті весь життєвий досвід. Добре, що є Інтернет…і друзі.

Ugova LTD & FeelwoodВи будете здивовані, але бізнес – це не той капіталізм, який вивчають в універах. Тут є місце для дружби, порядності, взаємовиручки і підтримки. Підказки, поради друзів, партнерів економлять час і гроші. Як правило, підприємці охоче діляться своїм досвідом навіть у конкурентному середовищі. Кожен розуміє необхідність «місця під сонцем» для всіх. Або, наприклад, уявіть собі здивування працівників у цеху, коли в купленому від нашого німецького партнера навантажувачі виявився повний бак палива.

Десь читав, що є два умовні види бізнесу: американський і європейський. Американський - де ставиться питання максимальності прибутку, і саме цей прибуток є ціллю бізнесу. Такий бізнес приречений на постійне зростання, поглинання конкурентів. В кінці-кінців, це може бути наслідком перевиробництва, що призводить до стимулювання попиту там де його вже й не має бути. Наприклад, задайтесь питанням: чому ми, купивши телевізор чи мобільний телефон, не встигаємо його включити, як він уже застарів.

Умовно-європейський спосіб ведення бізнесу не має основною ціллю отримання прибутку. Тут на перший план виходить заняття справою, як спосіб життя. Це, як правило, родинний бізнес, для якого характерна «нішовість». Такий бізнес неагресивний щодо екстенсивного розвитку, оскільки чим більше розростається підприємство, тим більше витрат потребує контроль над справою. При цьому, саме внаслідок знайдення своєї ніші, прибуток на кожного працюючого тут може бути не менш достойним у порівняльному відношенні до середньоспискової чисельності великої корпорації.

Не думаю, що такий поділ характеризує спосіб ведення бізнесу на різних континентах. Вважаю, що в тій чи іншій мірі для різного бізнесу переважають ті чи інші риси. Для певних видів діяльності (машинобудування, металургія, банківська справа, страхування) можливий тільки «американський» варіант, і він має право на існування. Головне інше – бізнес має бути відповідальним і соціально спрямованим. Кожен підприємець і кожен найманий працівник має бути задоволений тією справою, якою займається. Тільки тоді бізнес буде успішним. А успіх притягує. І приносить прибуток. Тоді це коло (любима справа-успіх-прибуток) замкнеться і буде нерозривним.

Ми самі ідентифікуємо свій спосіб ведення бізнесу, як європейський. Ми маємо чіткі уявлення про місце на ринку, мету своєї діяльності. Бізнес торгової марки Feelwood – це родинна справа, де кожен вносить свій вклад трудовою участю і знаходить спосіб самореалізації своїх здібностей. Наша мета - не екстенсивне зростання і заробляння грошей. Філософія нашої справи  ґрунтується на раціональному та повністю безвідходному деревообробному виробництві. Розумне і раціональне використання деревних ресурсів, на нашу думку,  є правильним, необхідним.  Виробництво створює добробут у домівках, забезпечує роботою, є суспільно корисним.  

Ugova LTDМи не намагаємось переробляти більше деревини. В кількісному виразі переробляємо лише близько 300 кубічних метрів деревини на місяць. На цьому і плануємо зупинитись.  Основна ціль, яку ми поставили перед собою інша: переробка одного й того ж обсягу сировини при максимально додатковій вартості з одного кубічного метра деревини. Зараз на виробництві  зайнято в середньому 40 працівників (7,5 кбм. сировини в місяць на одного працюючого – дуже хороший показник) і продовжується набір кадрів. Крім того, слід врахувати, що з будь-якого бізнесу заробляють інші сторонні організації – перевізники, постачальники запчастин та обладнання, підрядники. Тому ми раді, що приносимо користь людям і державі.

Іншою, не менш амбітною, але цілком реальною ціллю є виготовлення якісного готового продукту для українського споживача. Компанія, що створена у 2002 році виробляє продукцію на європейський ринок, тому готові до будь-яких забаганок нашого покупця. Для продажу на внутрішньому ринку працює інтернет-магазин виробів з деревини feelwood.com.uaFeelwood

Основний зміст діяльності нашої компанії - надавати щось більше ніж просто якісні продукти. Ми народилися і живемо в краї, багатому лісами, тому любимо займатися своєю справою. З 2013 року наші власники – українці, тому все, що ми заробимо, принесе користь і залишиться тут, в Україні.

 

Співвласник компанії ТОВ «Угова,Лтд»

Воробок Анатолій

грудень 2017 р.

                                                                                                               

 

Назад до списку